Hoppa till sidans innehåll

FAQ


Protokoll

Numera hittar man protokollen och licensstatistik här på hemsidan

 

Licens / LoTS

Hur loggar man in i LoTS /Jag kan inte logga in i LoTS

Man loggar in med sitt lösenord. Om man glömt sitt lösenord, klickar man på "glömt lösen ord". Nytt lösenord kommer via mail. 

Om man inte har tillgång till sitt lösenord och inte får ett mail när man klickar på "återställ lösenord" så är e-postadressen troligtvis fel i Idrottonline. Klubben hanterar all personinformation som finns i LoTS så även mailadresser. 

Vänligen kontakta klubben som byter ut e-postadressen vilken sedan synkroniseras automatiskt över till LoTS.
Sedan är det bara att beställa ett nytt lösenord.

Varför har jag inte fått någon plastbricka 

Du måste beställa och betala för plastbrickan i LoTS.

Jag har inte fått min funktionärslicens 

Från och med 2020 skickas det inte ut några funktionärslicenser. Om du laddar ner vår app så finner du licensen där. Har du inte möjlighet att ladda ner appen och behöver en plastbricka kan du beställa den via mail på This is a mailto link

Varför ser jag inte min licens i LoTS

Ansökan har inte kommit in till oss, eller så har den gått tillbaka till klubben för komplettering. När ansökan kommit till förbundet får du räkna med 14 dagars handläggningstid. När licensen är inlagd i LoTS får du ett bekräftelse mail. Om det dröjer kan du även logga in regelbundet och titta efter.

Du måste alltså vara ute i god tid innan du ska tävla. Vänligen kontakta din klubb för mer information.

Min licens syns inte i varukorgen

Gå till licenser i vänstermenyn. Klicka på lägg till ny. Leta reda på din licens och lägg till. Om den inte kommer fram se "varför ser jag inte min licens i LoTs"

Jag får betala för varje licens i appen

Du måste klicka för alla dina licenser och bara göra ett köp, om du gör det så kommer rabatten att dras av och du betalar bara för den dyraste.

Det ligger fel klubb på mina licenser

Vänligen kontakta både den nya och den gamla klubben och kolla så att blanketten om klubbyte skickats in till förbundet samt avaktiverats från den gamla klubben. När blanketten kommit till förbundet får du räkna med 14 dagars handläggningstid. När klubbytet är genomfört får ett bekräftelse mail. Du kan också gå in regelbundet i LoTS och titta.


Varför står det medlemskap ej aktivt på min licens på LoTS / eller varför är den spärrad 

Klubben hanterar medlemskap, vänligen kontakta dem för mer information. Svaret kan vara att du inte betalat din medlemsavgift.


När löper mina licenser ut 

Har man löst licensen för 2019 så räknar man från 2020 och fem år framåt. Med andra ord den får ligga vilande i 5 år.


Hur går man tillväga för att klassa upp sig

Det finns förkrav och ansökan hanteras av klubben, vänligen kontakta din klubb för mer information.

 

 

Uppdaterad: 09 JAN 2020 07:40 Skribent: Niklas Lundberg
Epost: Adressen Gömd

Partners till Svensk Bilsport


skruvat.SE_stor




 

Säkerhetspartner

Folksam_logga

Samarbeten









Postadress:
Svenska Bilsportförbundet
Box 705
191 27 Sollentuna

Besöksadress:
Bergkällavägen 31 A, Bilsportens Hus
192 79 Sollentuna

Kontakt:
Tel: +4686263300
E-post: This is a mailto link